strängnäs (del ett)

godmorgon, har sovit 6 timmar nu, inte kul! kommer vara helt död i skolan. men i alal fall så tänkte jag berätta lite av gårdagen.
jag och emelie bestämde oss alltså för att åka till strängnäs och träffa hennes kompisar. så efter att skolan va slute så tog vi oss till alvik för att träffa miccan som hade mina pengar. sen bar det av till stan för att vi skulle köpa lite grejer och efter det tar vi oss till tågstationen för att köpa biljett. när vi kommer dit är det väldigt mycket människor och tåget går om ca 4 min. så vi bestämmer oss för att köpa biljett på tåget ist. så vi springer dit och hinner precis. när vi har satt oss ner så börjar dom prata i högtalarna och då får vi reda på att vi har satt oss på ett direkttåg till eskilstuna, satt tåget stannar alltså inte i stängnäs. men det var bara att åka hela vägen. när vi kom fram till eskilstuna så fick vi leta upp ett tåg som åkte tillbaka mot strängnäs men problemet var att vi hade inte råd att köpa nya biljetter om vi skulle komma hem också. men vi hoppade in i en vagn som visade sig vara första klass och hoppades på att vi skulle få åka på våra gamla biljetter. men som tur va så kom det ingen kontrolant alls. satt vi fick den resan gratis :)

nu måste jag dra till bussen, fortsättning följer... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0