resan tillbaks

Till er som minns hur det var, barndomen jag minns än idag
allt vi gjort ända sen start, kommer du ihåg det här är resan tillbaks


jag hoppar på en buss här som tar mig tillbaks i tiden
glider gamla vägar för att visa vad man gjort i livet
den nästan svävar genom tid och rum
genom gråt skratt och tårar från då man var ung

där e gatan som jag växte upp på
och där bor grannarna som hjälpte mig rätt mycket då
där har vi parken men lekte och var glad
och där e vägen till skolan man gick varje dag

jag undrar ibland vad man tänkte på då
när man var liten och inte kunde förstå
vad livet innebar och vad man skulle göra
hinner inte tänka mer och minnerna förstöra

där e min gamla skola där man då fick driva
lokalerna där jag har lärt mig läsa och skriva
kiosken och husen och allt utanför
ja mycket av dom saker dom idag är förstört

men jag kan se tillbaks allt som det var
inte mer än en tjuga för bussen till stan
men levde i en drömvärld utan massa knas
får rysningar i kroppen när jag tänker tillbaks


Till er som minns hur det var, barndomen jag minns än idag
allt vi gjort ända sen start, kommer du ihåg det här är resan tillbaks
Till er som minns hur det var, barndomen jag minns än idag
allt vi gjort ända sen start, kommer du ihåg det här är resan tillbaks



där e hagaskolan där jag gick upp till sexan
man tjäna status om man våga skippa läxan
helt nya vänner som man då lärde känna
stunder som jag saknar om man bara kunda vända

sen blev det mosstorp i början höll sig lugn
man våga inte gärna storma in och spela kung
tog cykeln om helgerna var ute hela kvällen
blev packad av spriten redan första sväljen
det var kompisar som gällde sket i vad andra tyckte
billig fylla på köpet av ett dåligt rykte

studion för att rappa shit va jag försökte
utanför var trappen där vi alltid tjuvrökte
lärarna blev tokiga och ringde alltid hem
då stck man till en kompis efter skolan sen
pizzerian och kebaben där vi alltid stack och åt
och så fritidsgårn dit man drog i mellanåt

jag kan se skolgården där vi körde basket
båda sprit och tobak man haft i högstadiet
fick ljuga för morsan och säga den är inte min
och ikväll mamma ska vi bara se på film


Till er som minns hur det var, barndomen jag minns än idag
allt vi gjort ända sen start, kommer du ihåg det här är resan tillbaks
Till er som minns hur det var, barndomen jag minns än idag
allt vi gjort ända sen start, kommer du ihåg det här är resan tillbaks


sen börja man gymnasiet och flytta in till stan
ja minnen suddas ut förutom några som finns kvar
jag håller måttot uppe och försöker kämpa vidare
ibland känns det hopplöst med allt detta skrivande

och så allt som man gått runt och lovat
ett stort förlåt till alla vänner jag sårat
för alla dagar som inte gick som vi sa
för barndomskamrater som inte kommer tillbaks

för all den sorgen som i mitt huvud bankar
för ante barazza ja du finns i mina tankar
jag lägger upp det nu för att ni ska förstå
kanske hård på utsidan men känslor finns ändå

från man barndom och uppåt nu står jag här idag
17 år har passerat i väntan på en ny dag
har inge mer o säga nu bussen har stannat
skakad om huvudet och jag vaknar med desamma

Till er som minns hur det var, barndomen jag minns än idag
allt vi gjort ända sen start, kommer du ihåg det här är resan tillbaks
Till er som minns hur det var, barndomen jag minns än idag
allt vi gjort ända sen start, kommer du ihåg det här är resan tillbaks



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0